marți, 12 septembrie 2017

Rutina mea de ingrijire a tenului


Ingrijirea tenului este un aspect foarte important pentru mine. Nu ma abat nicidecum de la rutina mea zilnica si incerc sa imi studiez si sa imi ascult tenul si sa-i raspund confom cerintelor sale. 
Tenul meu este normal/mixt usor spre gras in zona 'T' pe timpul verii, normal/uscat iarna. Am 40 de ani peste cateva luni, primele riduri si-au facut aparitia, am ceva pori dilatati pe langa nas, putina rozacee si o usoara sensibilitate pe obraji. Tolerez atat acizii cat si produsele tratament destul de bine, iar cele mai bune rezultate le-am avut in urma utilizarii Retinolului 1%.

Rutina mea de dimineata: 

Am observat ca tenul meu a devenit usor deshidratat in ultima perioada si am ales sa nu ma mai spal dimineata cu apa de la robinet pe fata. Aplic lotiunea micelara de la L'OREAL Age Perfect pentru ten matur/sensibil pe o discheta mare si sterg astfel tenul, gatul si decolteul.



Las sa se usuce sau tapotez un servetel curat daca ma grabesc si aplic doar pe barbie/mandibula Acidul Salicilic 2% - THE ORDINARY ca si tratament antiacneic. Folosesc pentru aceasta 2-3 picaturi. Astept catea minute sa intre in piele, apoi trec la pasul urmator. 
Aplic Matrixyl 10% +HA - THE ORDINARY pe toata fata si astept din nou sa se absoarba. Este un produs pe baza de peptide, bun antirid. Incerc pe cat posibil sa nu frec tenul cand aplic vreun produs, ci tapotez usor cu buricul degetelor. Urmatorul produs este Hyaluronic Acid -  NIOD pe care la fel il aplic pe toata fata, gat si decolteu. Este un humectant care contine 12 forme de acid hialuronic care ajuta la mentinerea hidratarii la nivelul pielii.
Trec apoi la Alpha Arbutin 2%+HA THE ORDINARY pentru ca am cateva usoare pete pigmentare sub ochi si imi doresc o luminozitate a tenului. 



Apoi aplic un serum hidratant, cum ar fi CLINIQUE - Moisture Surge care imi place tare pentru ca este foarte light. (am uitat sa il pozez:)
Si, sa nu uitam de crema cu protectie solara. Am descoperit produsele asiatice si tare imi mai plac. Am cateva pe care le alternez, BIORE, NIVEA Gel, dar si ELTA, KIEHLS, CLINIQUE, SURVIVAL 30...



Nu mai vad dimineti fara Matrixyl pe care il prefer in locul lui Buffet, care a fost o apa de ploaie pentru mine. Si acidul Salicilic isi face treaba destul de bine. A ajutat la eliminarea aproape completa a pustulelor albicioase pe are le aveam in barbie, nici nu imi mai ies monstrii durerosi sub piele in acea perioada a lunii.

Rutina de seara:

Rutina de seara este ceva mai complicata pentru ca aplic numeroase tratamente si le alternez in functie de necesitatiile tenului meu. Nu am zile fixe in care alic ceva anume, incerc sa imi studiez fata in fiecare zi si vad cam ce imi cere. Cu siguranta nu voi aplica vreodata Retinol 1% sau masca AHA/BHA intr-o seara in care tenul meu se simte deshidratat sau sensibil. Cred ca ati inteles la ce ma refer.

In principiu rutina de seara arata cam asa: 

Daca am folosit machiaj in ziua respectiva atunci indepartez mai intai grosul cu apa micelara, apoi apelez la CLINIQUE - Take the Day Off Cleansing Balm pe care il masez bine si il indepartez cu un prosopel curat imbibat in apa fierbinte. Apoi spal tenul cu ce imi face cu ochiul in acel moment: SUNDAY RILEY - Ceramic Slip ( in seriile in care imi simt tenul murdar), ALPHA H - Balancing Cleanser (este un produs mai cremos), BIODERMA - Atoderm etc...



Aplic  Acidul Salicilic 2% - THE ORDINARY daca simt ca e nevoie. Daca nu, atunci trec direct la Matrixyl 10% +HA - THE ORDINARY. Aplic Hyaluronic Acid 2% +B5 THE ORDINARY  si astept din nou sa patrunda cat mai bine in piele. 
Trec apoi la Acidul Azelaic Suspensie 10% sau Advanced Retinoid 2% THE ORDINARY. 



Inchei intotdeauna cu un ulei/serum. Rose Hip Seed Oil - THE ORDINARY, Midnight Recovery Concentrate - KIEHLS, ESTEE LAUDER - Advanced Night Repair.



O singura data pe saptamana aplic AHA30% +BHA 2% - THE ORDINARY, sau CLINICAL 1% Retinol Teatment - PAULA's CHOICE. Mai sunt seri in care am chef de un Lactic Acid 10% + HA 2% sau Glycolic Acid 7% Toning Solution - THE ORDINARY. Totul depinde de ce chef are tenul meu. Cred ca este foarte important sa iti cunosti pielea si sa-i asculti cerintele.



In seriile in care aplic tratamente precum Acizi sau retinolul, continui rutina cu un Acid Hialuronic, un ulei de fata si daca e nevoie aplic si o crema foarte hidratanta cum e cea de la BIODERMA - Hydrabio sau PAULA'S CHOICE - Resist Skin Hydrator. Ideea e ca apelez la cat mai multa hidratare. Mai sunt seri cand aplic masca ORIGINS - Drink Up Intensive pe care o las pe ten pana dimineata.



Toate produsele hidratante le aplic si pe ochi, asa ca nu am nevoie de o crema special dedicata acestei zone.

Sunt seri in care a chef sa ma rasfat cu o masca sau un masaj, atunci incerc sa efectuez  procedura cu macar o ora inainte de rutina pentru ca sa aloc timp indeajuns ca tenul meu sa se linisteasca.

Stau si ma gandesc daca am acoperit toata informatia esentiala...
Daca aveti intrebari de orice fel si/sau sugestii, va astept cu mare drag in sectiunea de comentarii.

NOTA: nu recomand aceasta rutina unei persoane care nu a avut contact cu produse tratament precum acizii/exfoliantii chimici. Incercati cate un produs, vedeti cum raspunde tenul si introduceti-l treptat in rutina. 
Nu va pot asigura ca ceea ce imi face mie bine, va fi benefic si altuia.
Eu am deja mai bine de 4 ani de cand folosesc aceste produse zilnic/saptamanal.
SHARE:

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

© Hahahanne's. All rights reserved.
Blogger Template Designed by pipdig